רקטה פגעה ברפת בבאר טוביה – 11 פרות נהרגו ונזק כבד נגרם לסככה

    דוד קורצווייל | צילום: התאחדות מגדלי הבקר לחלב 2 Comment on רקטה פגעה ברפת בבאר טוביה – 11 פרות נהרגו ונזק כבד נגרם לסככה
    7:26
    05.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא קמא דף ס"ז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הירי המסיבי על יישובי הדרום במהלך מבצע "צוק איתן", נפגעה רפת משפחתית של יוראי זולר במושב באר טוביה מפגיעה ישירה של רקטה. הרקטה פגעה בסככת פרות וגרמה למותן של 11 פרות ולנזק כבד לסככה, במזל לא פגעה הרקטה בבית המגורים שם שהתה המשפחה ובמכון החליבה הממוקם רק 80 מטרים מהרפת.

    יואב צור, רפתן מבאר טוביה, שכן אומר: "בסביבות השעה 23:30 בלילה (9.7) נשמעו מספר אזעקות "צבע אדום" ובעקבותן גם נשמעו מספר נפילות ויירוטים של כיפת ברזל. אחת הרקטות פגעה בסככת פרות של שכן וחבר שלנו. עקב הפגיעה ברפת מתו 7 פרות ועוד מספר פרות נפגעו, חלקן קשה. גם ברפת השכנה נפגעו מספר פרות מרסיסים. בסיוע וטרינר הענקנו טיפול לפרות שנפגעו, אך לצערי 3 פרות נוספות מתו עקב הפציעות הקשות. הנזק הישיר המוערך כרגע עומד על כ-200 אלף שקלים, אך הנזק המצטבר הינו בתנובת החלב של כלל הפרות ברפת שחוו טראומה" אומר צור.

    עוד מוסיף צור, כי הרקטה נחתה במרחק לא רב ממכון החליבה ומבתיהם של בני המשפחה להם שייכת הרפת, בהם נמצאו באותה העת ההורים וילדיהם. "בשעת נפילת הרקטה, במזל גדול, לא נמצא אף אחד ברפת ובני המשפחה היו בביתם. רעש הנפילה היה חזק מאוד ונשמע היטב ובנס לא נפגע איש. זה אירוע בהחלט לא נעים, אך אנו חזקים ונתגבר ומי ייתן ויחזור השקט לארצנו" אומר צור.

    אביתר דותן, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב אומר, כי זו אינה הפעם הראשונה בה נפגעת רפת מרקטות או פצמ"רים ואף היה בעבר נזק לפרות שנפגעו, אך למרות זאת ממשיכים הרפתנים לעבוד ולהפעיל את הרפתות גם תחת אש ולדאוג שחלב טרי יגיע למחלבות לטובת כלל תושבי המדינה.

    "צר לי על הרפת שנפגעה בבאר טוביה וספגה נזקים כבדים. לצערנו היינו עדים כבר בסבבים הקודמים של ההסלמה לפגיעות ברפתות שגרמו למותן של פרות ונזק רב לציוד חקלאי, בקיבוצים זיקים, עין השלושה וכיסופים שבעוטף עזה. לשמחתנו גם אז וגם עכשיו לא היו נפגעים בנפש. אני מחזק את ידי הרפתנים באזור עוטף עזה והדרום, הפועלים סביב השעון, תחת איום רקטות ופצמ"רים וממשיכים לשלוח חלב טרי למחלבות. אנשים אלו הם מלח הארץ ומגנים בגופם ורכושם על גבולות המדינה" אומר דותן.

    עוד מוסיף דותן, כי התאחדות מגדלי הבקר לחלב הקימה עם מועצת החלב והמשקים בדרום מטה התייעצות, מתוקף תפקידה כאחראית על בטחון המזון. "מתחילת האירועים הביטחוניים בדרום הארץ מקיימת ההתאחדות ישיבת עדכון מידי בוקר עם כלל הגורמים בענף החלב ומפרסמת אופני התנהלות בשעת חירום, בכדי להבטיח אספקת חלב סדירה מהרפתות באזור עוטף עזה והדרום למחלבות וליישובי ישראל. כמו כן שותפה התאחדות מגדלי בקר לחלב בפינוי משפחות מהדרום להתרעננות בסוף השבוע בישובים בצפון הארץ" אומר דותן.
    הרפתן יוראי זולר ברפת בבאר טוביה- 11 פרות מתו מהפגיעה

    רפת באר טוביה- פרות שנפגעו

    רפת שנפגעה בבאר טוביה 11 פרות מתו

    רפת באר טוביה פרות



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נפש תחת נפש זמני תשובה ממשמשים ובאים אימת חרדת הדין ה' ישמור!